کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی نکات مهم در سفر به دبی
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

گردشگری و بومگردی

بازدید : 62
شنبه 6 دی 1399 زمان : 10:29

اطلاعات لازم

اختلاف دبی ساعت با تهران: دوبی در منطقه ی زمانی UTC/GMT+ 4 قرار دارد و نیم ساعت از تهران عقبتر است.

زبان رسمی دبی: عربی

واحد پول دبی: درهم امارات

کد کشور: + ۹۷۱

شماره های اضطراری:

- پلیس( موارد اضطراری) ۹۹۹

- پلیس( موارد غیراضطراری) ۹۰۱

- امبولانس ۹۹۸

- آتش نشانی ۹۹۷

- گارد ساحلی ۹۹۶

این روزها با وضعیت نامشخص ارز و نوساناتی که دارد و از همه مهمتر حذف ارز مسافرتی خیلی ها به جای سفر به خارج، شهرهای داخلی را ترجیح می دهند اما هنوز هم هستند کسانی که یا مجبورند به سفرهای خارجی بروند یا آن عده ای که اصولا ارز گران هم نمی تواند آسیب چندانی به برنامه های اوقات فراغت شان بزند!

دبی یکی از مقاصدگردشگری ایرانیان است و در صورتی که سوار بر هواپیما شوید یک ساعت و 45 دقیقه زمان می برد تا به دبی برسید . دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. نخستین اشاره‌های تاریخی در دبی از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده‌است و نخستین نشانه‌های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد. دبی در سال ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان نهاده شد. دبی پس از ابوظبی بزرگ ترین شیخ نشین امارات متحده عربی است.

امارات 3885 کیلومتر مربع وسعت دارد و زیبایی ها و جاذبه های جذاب آن هیچوقت به پای جزایر کیش و قشم ایران نمی رسد ولی اماراتی ها به خوبی توانسته اند با جذب سرمایه های خارجی امکانات گردشگری زیادی برای جذب گردشگر ایجاد کنند.

بهترین زمان برای سفر به دبی

بهترین زمان برای سفر به دوبی از نوامبر تا مارس، است. از نظر آب و هوا، دبی دو فصل دارد: گرم و گرم تر! در زمستان، اسمان صاف و دمای هوا در نواحی ساحلی بسیار مطبوع است اما این فصل، فصل شلوغ گردشگری در دوبی است بدین ترتیب انتظار داشته باشید که گردشگران زیادی را در سواحل و هر جای دیگری که پا می گذارید، ببینید. درصورتی که میخواهید سفری کم هزینه داشته باشید باید در تابستان به دبی سفر کنید اما باید خودتان را برای گرمای شدید و رطوبت بسی بالا آماده کنید.

نکاتی برای سفر به دبی

در صورت استفاده از تور برای سفر به دبی نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

قرارداد ارزان و محکم بنویسید

در قرارداد تور، تعداد روزهای سفر همراه با مسئولیت هایی که تور تقبل می کند شامل بازدیدهایی که خواهید داشت، تعداد وعده های غذایی که تور باید به مسافرین بدهد، نوع هواپیما یا اتوبوسی که با آن سفر می کنید و... را ذکر می کنند. توجه داشته باشید بعضی از تورها از ناآگاهی مسافرین استفاده ( سوءاستفاده) می کنند و حفره های قانونی را در قرارداد باز می گذارند که درصورتی که مشکلی پیش آمد بتوانند از زیر بار تعهداتشان در بروند.

به عنوان مثال در تورهای زمینی، ممکن است اتوبوسی که قرارتان بوده عوض شده و اتوبوسی با کیفیت و مدل پائین تر برایتان بیاورند یا درصورتی که تورتان ترکیبی است به علل واهی از بردنتان به محل یا شهر دیگری که در تعهد آژانس بوده امتناع کنند. این موارد بیش تر زمانی رخ می دهد که تور به نظرش میرسد چندان هم برگزاری سفر برایش به صرفه نبوده است!

بهترین زمان برای سفر به دوبی از نوامبر تا مارس، است

رصد تورهای لحظه آخری

شرکت هایی هستند که صرفا یک تا 2 روز به زمان حرکت و اجرای تورشان مانده ولی هنوز ظرفیت شان تکمیل نشده است. در واقع آژانس ها پرواز را چارتر و هتل را کرایه می کنند و درصورتی که نتوانند ظرفیت لازم برای پر کردن هواپیما یا هتل را پیدا کنند متحمل زیان زیادی خواهند گردید، در نتیجه برای تکمیل ظرفیت و زیان کمتر، مبادرت به فروش ارزان قیمت تر و گاهی بسیار ارزان تر از تورهای خویش می کنند. به عنوان مثال گاهی آژانس باقیمانده ظرفیت تور را با قیمت بین 10 تا 50درصد و حتی بیش تر، پائین تر از قیمت حقیقی تور می فروشد؛ موضوعی که لابد شما هم بطور اتفاقی گاهی از طریق پیامک هایی که برایتان آمده شاهد بوده اید. تورهای اینچنینی در فصل هایی که مسافر زیاد است زیاد ترند چرا که به علت بالا بودن میزان مسافرت، آژانس ها بیش از همیشه پرواز ها را چارتر می کنند و بساط تور راه می اندازند.

ولی درصورتی که خودتان پایه باشید و کوله بار سفرتان دم دست و فراهم باشد، میتوانید در سایت هایی که با اسم تورهای لحظه آخری شناخته میشوند ثبت نام کنید تا شما را در جریان آخرین خبرهای این تورها قرار دهند. به این ترتیب میتوانید همین که خبر آیتم مناسب و ارزان قیمت را گرفتید بساط را جمع کرده و گاهی با رقمی نزدیک به مفت و رایگان! یک سفر درست و حسابی بروید.

با توجه به گرانی ها بهتر است قبل از سفر به هر کشور خارجی نکته هایی را بدانید که سفرتان را راحت تر کند. برای سفر به دبی هم به پیشنهادات ما فکر کنید:

1- درصورتی که میخواهید سوار تاکسی شوید بهتر است از تاکسی های خاکستری رنگ استفاده کنید که ورودی اش پنج درهم است و سایر مسیر از طریق تاکسی متر محاسبه می شود.

2- تلفن همراه تان خود بخود رومینگ می شود ولی پیشنهاد می کنیم یک کارت تلفن 30 درهمی بخرید و تماس بگیرید یا یک سیم کارت 100 درهمی بخرید. هرگز از تلفن هتل استفاده نکنید به دلیل آن که قیمتش بسیار سرسام آور است.

3- درصورتی که در هتل اقامت می کنید باید بدانید هرروز از ساعت 10 صبح خودرو جلوی هتل می ایستد تا شما را بصورت رایگان به ساحل و مراکز خرید ببرد.

4- از بین پاشاژها و مراکز خریدی که در دبی موجود است ،« انصار مال» هم قیمت اجناسش پائین تر است هم مرغوبیت بهتری دارد و هم تنوع اجناسش بیشتر است.

5- موقع سفر به دبی مواظب باشید با خویش داروی کدئین دار یا داروی ارام بخش همراه نداشته باشید که چنانچه ماموران فرودگاه دبی متوجه شوند شما را بازداشت یا جریمه سنگین می کنند. فرودگاه دبی به ایرانی ها خیلی سخت گیری می کنند و حتی امکان دارد ناگزیر شوید کمربند و کفش های تان را درآورید تا شما را بازرسی بدنی کنند.

6- چه در ایران و چه در دبی باید به شدت مواظب باشید که ماموران فرودگاه مهر ورود و خروجتان را پررنگ روی پاسپورت و ویزایتان بکوبند در غیر اینصورت بدجوری دچار دردسر می شوید و حتی امکان دارد ورود و خروجتان را غیرقانونی بدانند.

دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است

تورهای دبی گردی

به محض ورود به هتل، تور لیدر برگه های استفاده از تورهای شهر و تفریحی را به شما می دهد که میتوانید با پرداخت مبلغ موردنظر از آن ها استفاده کنید. مثل این تورها:

تور گشت دبی: هشت ساعت ساحل جمیرا، مرکز خرید ابن بطوطه با معماری شش کشور جهان و امارات مال( سرزمین اسکی و برف) با صرف شام از ساعت 3 تا 11 شب.

تور سافاری: پنج ساعت گشت در صحرا، شن پیمایی با لندکروز، اسکی روی ماسه، نقش بندی دست ها و پاها با حنا بهمراه قلیان و صرف شام.

تور والیدوادی: گردش در یکی از هیجان انگیز ترین و بزرگ ترین پارک های آبی جهان.

تور جت اسکی

تور کروز: صرف شام در کشتی های سنتی همراه با اجرای موزیک بهمراه تماشای مناطق زیبای دبی در شب.

جاذبه های گردشگری دبی

برج خلیفه یا برج دبی

این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع، اکنون بلندترین سازه و آسمانخراش ساخته شده بدست انسان است. ساخت این برج از ژانویه 2004 شروع شد و در روز چهارم ژانویه 2010 گشایش یافت. نمای برج خلیفه از 24348 شیشه تشکیل یافته است. در خارج برج فواره ای با هزینه 217 میلیون دلار ساخته شده که 275 متر طول دارد و قادر به پرتاب آب به ارتفاع 150 متری است.

سیتی سنتر

این مرکز با زیربنایی حدود 370 هزار متر مربع و با بیش از 300 فروشگاه و 13 رستوران و کافی شاپ از بزرگ ترین و اصلی ترین مرکز خرید در دبی و خاورمیانه است. شعبه بسیار وسیع هایپرمارکت کارفور و فروشگاه بزرگ ایکیا( اسباب و اثاثیه خانه) و 11 سالن سینمای ساین استار از شاخص ترین و بزرگ ترین بخشهای این مرکز هستند.

دبی مال

دبی مال برترین پاساژ شهر و محل ورود برج خلیفه و آکواریوم دوبی است. یک زمین اسکیت روی یخ، محدوده ی بازی و مجموعه ی سینمایی هم در این مرکز تجاری بزرگ موجود است و برای کسانی مناسب است که غیر از خرید کردن ، حبیب دارند زمانی را برای تفریح و سرگرمی در نظر بگیرند.

امکانات خرید و غذا خوردن در این پاساژ ، زیاد است. غیر از رستوران و فروشگاه، مدام یک رویداد جذاب تفریحی و فرهنگی در این مرکز برگزار می شود به عنوان مثال اجرای موزیک زنده یا نمایش مد. از معروف ترین رویدادها و فستیوال های این پاساژ میتوان به جشنواره خرید دبی اشاره نمود که هر سال در ماه های ژانویه و فوریه برپا می شود. یا فستیوال ی سوپرایز تابستانه دبی که در ماه های جولای و آگوست برگزار می شود.

پیست اسکی دوبی

امارات یک کشور گرمسیر است ولی اماراتی ها با خرج هایی که کرده اند توانسته اند در این کشور یک پیست اسکی در امارات مال در جاده شیخ زائد بسازند که در هر چهار فصل سال پذیرای حداکثر 1500 میهمان است. دارای پنج دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی ترین دور آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر است. این پیست با دمای بین منهای یک تا منهای دو درجه سانتی گراد، 22 هزار و 500 متر مربع فضای پوشیده از برف دارد و هم اندازه سه زمین فوتبال است.

مسجد جمیرا

این مسجد از زیباترین و مشهورترین مسجدهای شهر دبی است که یک گنبد زیبا به ارتفاع 16 متر و دو گلدسته به طول تخمینی 40 متر و یک منبر بسیار زیبا و باشکوه که نمونه ای از معماری جدید است، دارد. عکس این مسجد بعنوان نمادی از این کشور روی پول های 500 درهمی چاپ شده است.

جزایر پالم (نخل)

جزایر نخل، جزایر مصنوعی در دبی در امارات متحده عربی هستند. این جزایر به وسیله شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به خاطر افزایش میزان جهان گردی دبی راه اندازی شدند. هر چزیره به صورت یک درخت نخل خواهد بود که یک هلال ماه در بالای آن قرار دارد و تعداد زیادی مراکز مسکونی، تفریحی و سرگرمی را در خویش جای خواهد داد. جزایر پالم دور از ساحل امارات متحده عربی در خلیج فارس واقع هستند و 520 کیلومتر ساحل را به شهر دوبی اضافه خواهد کرد.

کایت بیچ ( Kite Beach)

این ساحل شنی سفید رنگ و مرتفع، در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد و یکی از برترین مقصدهای گردشگری برای علاقه مندان به ساحل و افتاب است که دوست دارند چندین ساعت را در ارامش ساحل، افتاب بگیرند. کایت بیچ مهم ترین مقصد دوبی برای موج سواری با کایت است. همچنین ، امکانات انجام ورزش های آبی گوناگون در این ساحل برای علاقه مندان به هیجان و ماجراجویی در نظر گرفته شده است. در این ساحل هم تجهیزات الزامی برای ورزش های آبی در اختیار شما قرار می گیرد و هم میتوانید از مربیان خبره، اموزش ببینید و تجربه ای فراموش ناشدنی از سفر به دوبی در دفتر خاطرات خود ثبت کنید.

تور اتوبوس دو طبقه

این اتوبوس ها هر یک ساعت و نیم یک دفعه از در برابر پاساژ وافی در منطقه بردبی حرکت می کنند و در زمان مسیر در نقاط مختلفی توقف های کوتاهی دارند. دیدارکنندگان از دوبی میتوانند منظره ها شهر را از طبقه دوم این اتوبوس های دو طبقه مشاهده کنند. این اتوبوس ها دارای 44 صندلی در طبقه بالا و 28 صندلی در طبقه پائین هستند. چشم‌انداز شهر از طبقه دوم این اتوبوس ها که تقریباً سرباز هم هستند، بسیار دیدنی است.

وایلد وادی

وایلد وادی بزرگ ترین پارک امروزی آبی در خاورمیانه به شمار می آید این پارک از 30 مسیر و جاذبه های تفریحی که 14 تای آن به یکدیگر راه دارد، تشکیل یافته است. مسیر مورد علاقه بازدیدکنندگان، جمیره سیره است که دارای 33 متر ارتفاع و سرعت آب در آن به 80 کیلومتر در ساعت می رسد. حوله و صندوق نگهداری وسایل با حداقل هزینه جهت کرایه در دسترس همه است.

برج العرب

ارتفاع این هتل 321 متر است و جزء منحصر به فردترین هتل های جهان است. این هتل در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قرار دارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می رسد. این هتل اتاقهای معمولی ندارد بلکه تشکیل شده از 202 سوئیت دوبلکس است. کوچکترین سوئیت آن 169 متر مربع و بزرگ ترین آن 780 متر مربع و یکی از گرانترین هتل های جهان است.

برج العرب در دبی، جزء منحصر به فردترین هتل های جهان است

پارک ساحلی جمیرا

ساحل طولانی این پارک 12 هکتاری بسیار تمیز است ودر کنار ساحل و در ادامه آن درختان نخل بیشماری قرار دارد که سایه سار زیبایی برای شناگران و دیگر بازدیدکنندگان از این پارک فراهم نموده است.

محله بستکیه

نام محله ای بسی قدیمی و تاریخی در دوبی و حتی امارات متحده عربی است. بنای این محله را ایرانیان مهاجر از شهرستان« بستک» در استان هرمزگان گذاشته اند. محله قدیمی بستکیه در مجاور دبی در منطقه بر دبی و در خیابان فهیدی قرار دارد. خانه هایی با معماری قدیمی، کوچه های باریک و بادگیرهای بلند، بیانگر زندگی مردم قدیمی دبی است. از این بادگیرها برای خنک کردن منازل استفاده می شده است. حکومت دوبی اینک در حال بازسازی این محله است تا از آن بعنوان یک دهکده توریستی استفاده کند.

گردآوری: بخش گردشگری بیتوت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 180
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 315
  • بازدید سال : 1001
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 12329
  • کدهای اختصاصی